Strategia dywersyfikacji: wzrost poprzez zróżnicowanie
Książka Grahama Kenny ?Strategia dywersyfikacji? jest prawdziwą
skarbnicą wiedzy. Widoczny jest olbrzymi nakład pracy zarówno od strony
metodyki i przygotowania teoretycznego, a przede wszystkim świetnej
praktycznej analizy międzynarodowego otoczenia biznesowego. Układ treści
oraz rozdziałów jest wyjątkowo spójny, logiczny i przejrzysty. Jasne
wprowadzenie, definicje podstawowych pojęć, obszerne case studies oraz
ramy, w jakich należy rozpatrywać zagadnienia dywersyfikacji w
gospodarce wolnorynkowej prezentuje się na najwyższym poziomie.
Autor wyjątkowo wnikliwie przedstawia przykłady firm i korporacji, które
odniosły spektakularny sukces rynkowy dzięki dywersyfikacji (General
Electric, Wesfarmers, Bidvest oraz ITC). Omówienie każdego z przykładów
jest kompletne i szczegółowe od krótkiej historii firmy przez wyniki
finansowe, podstawową charakterystykę infrastruktury korporacji dnia
dzisiejszego do szczegółowo zdywersyfikowanego portfela oferowanych
produktów i usług. Autor w interesujący sposób omawia podstawy struktury
korporacyjnej oraz roli, cech i wzajemnych relacji Prezesa i Dyrektora
Finansowego, bardzo ciekawie przedstawia kwestie doboru menadżerów.
Wszystkie powyższe elementy tworzą grupę komplementarnych cech
wskazujących, na co należy zwrócić uwagę przy opracowywaniu efektywnej
strategii dywersyfikacji dla firmy.