Strategia zrównoważonego wzrostu dla Twojej firmy. Część I Strategia wzrostu w erze zmian
Dlaczego jedynie 10% firm na całym świecie podąża ścieżką trwałego i zrównoważonego wzrostu, osiągając przy tym zyski? Dlaczego duże korporacje, wieloletni liderzy rynku, padają jak muchy w starciach z nowymi - zdawałoby się, słabymi - konkurentami? W którym momen cie zarządzający - świadomie lub nie - wprowadzają firmę na drogę, z której nie można zawrócić? Dobra strategia rozwoju umożliwia pe łne wykorzystanie potencjału firmy w jej podstawowym, dobrze rozpoznanym obszarze działalności. Ten ponadczasowy i uniwersalny prior ytet strategiczny jest źródłem przewagi konkurencyjnej i najlepszym punktem wyjścia na drodze rozwoju. Drugim ważnym elementem strat egii jest ekspansja w nowych segmentach rynku ''otaczających'' ten podstawowy - w ten sposób firma buduje pierścień chroniący jej rdze ń przed atakami konkurentów. Trzeci zasadniczy element każdej dobrej strategii to ciągłe dostosowywanie koncepcji rozwoju do zmian s ytuacji w coraz bardziej turbulentnym otoczeniu rynkowym.
- author: Chris Zook, James Allen