Uczeń z zespołem Aspergera
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste
i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z
zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza
szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym
przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym,
inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być
również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie
mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze
spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą
być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy
potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej
charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół
Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego
zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem
próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy
uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się
tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci
ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać,
jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych
specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze
funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do
szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może
właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
Autorka