Opis produktu: Teorie komunikacji i mediów, cz. 1
Teorie komunikacji i mediów, cz. 1
''W przeciwieństwie do dwóch ostatnich dekad XX wieku współczesne teorie komunikowania i mediów wydają się nawet czytelnikowi dobrzezorientowanemu w rozległości współczesnej refleksji naukowej na ten temat (czy lepiej: na te tematy) wprost nieobjęte. Szkoły badawcze, strategie poznawcze, metody analityczne, doświadczenia systemów medialnych - na każdym z etapów badania, opisu i systematyki rzeczywistości zmediatyzowanej napotykamy potężną bibliotekę źródeł, przepastne archiwa, zróżnicowane publiczności, w sumie, jak powiadają użytkownicy tego świata, złożone sample mentalne, wypełniające referaty, konferencje i biblioteki, wobec obszerności których często odczuwamy po prostu bezradność.
Z podobnych względów zbiór ''Teorie komunikacji i mediów'' także nie stanowi systematycznego wykładu teoretycznego ani też nie rości sobie pretensji do ogarnięcia wszystkich aspektów komunikowania. Wydaje się jednak projektempublikacji bardzo ciekawej i - swoiście - instruktażowej. Oto czytany korpus tekstów redaktorzy tomu chcą złożyć nie w strukturalnącałość (bo i jak), lecz w intrygujący almanach naukowy z rozpoznawania współczesności mediów zarówno w klasycznych, jak i zdigitalizowanych formach.''
Prof. dr hab. Leszek Pułka