Skuteczna polityka cenowa
W dzisiejszym świecie działalność gospodarcza staje się coraz bardziej
konkurencyjna. Jeśli ''konkurencyjność'' nie ma oznaczać jedynie niższych
cen i mniejszych zysków, polityka cenowa musi być prowadzona
profesjonalnie.
Niniejsza książka jest praktycznym przewodnikiem pokazującym menedżerom,
jak zrównoważyć ceny z wartością oferowaną klientom, a tym samym
zoptymalizować rentowność przedsiębiorstwa. W logicznym, uporządkowanym
układzie ukazuje proces opracowania strategii cenowych dla produktów i
usług z jednoczesnym monitorowaniem konsekwencji, jakie każda decyzja w
sprawie cen oznacza dla zysków firmy. Najważniejsze z poruszanych
problemów to:
zasady budowania strategii cenowych oraz ich wdrażania,
najczęściej spotykane metody ustalania cen, ich wady i zalety,
taktyka ustalania cen - jak sobie radzić z codziennością presją na ceny,
wojny cenowe - jak je przewidywać i jak im zapobiegać,
charakterystyczne cechy klientów na rynkach konsumenckich i
przemysłowych,
podstawowe zasady negocjacji cenowych.
Adresaci:
Ilustrację omawianych zagadnień stanowią aktualne, a zarazem uniwersalne
przykłady zaczerpnięte z realnego świata działalności gospodarczej.
Książka zawiera też ćwiczenia pozwalające czytelnikowi odnieść
zamieszczone w niej treści do sytuacji jego firmy. Jest więc cenną
pomocą dla tych dyrektorów, menedżerów produktu oraz menedżerów z
działów sprzedaży i marketingu małych, średnich, a także większych firm,
którzy są odpowiedzialni za ustalanie oraz wdrażanie strategii cenowych.