Kulturka


Produkty wg producenta



Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych - Sylwia Grzegorzewska


powiększ

Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych - Sylwia Grzegorzewska

Cena: 35.14 zł


Opis produktu: Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych - Sylwia Grzegorzewska
Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych - Sylwia Grzegorzewska

Niniejsza praca poświęcona jest pierwszemu etapowi edukacyjnemu, przede wszystkim kształceniu wczesnoszkolnemu. Szczegółowej analizie poddano proces kształcenia z uwzględnieniem jego nowej koncepcji, wdrażanej obecnie na terenie Stanów Zjednoczonych, zwanej kształceniem zróżnicowanym. Jest to zorientowany humanistycznie model procesu dydaktyczno-wychowawczego polegający na takiej organizacji pracy na lekcji, aby uczniowie przez większość czasu byli zaangażowani w interesujące i wartościowe z ich punktu widzenia zadania. Są one ujęte w podstawie programowej - dla nauczycieli stanowią bazę pomocną w wytyczaniu zarówno ogólnych, jak i szczegółowych celów kształcenia, zaś uczniowie są świadomi zakresu nowej wiedzy, umiejętności, zdolności i postaw, jakie mają do opanowania. Ponadto dla realizacji podstawowych celów zawartych w dokumencie ministerialnym ? takich jak: indywidualny rozwój, kształcenie samodzielności poznawczej, planowanie, organizowanie i ocena własnej nauki, rozwijanie zainteresowań i talentów, efektywne, empatyczne współdziałanie w grupie, a także rozwój emocjonalny i psychomotoryczny ? stosuje się zróżnicowanie przede wszystkim w zakresie metod, treści, kontroli, oceny, środowiska nauczania oraz form organizacji pracy na lekcji. W celu określenia możliwości realizacji kształcenia zróżnicowanego w klasach początkowych analizie poddano dokumenty ministerialne oraz przeprowadzono badania diagnostyczne i eksperymentalne. Badania diagnostyczne oparto na założeniach teoretycznych dotyczących indywidualizacji kształcenia, powołując się na publikacje polskich pedagogów. Natomiast podstawą do podjęcia badań eksperymentalnych było przyjęcie założenia, że możliwe jest realizowanie kształcenia zróżnicowanego, zgodnego z koncepcją Carol Ann Tomlinson, na gruncie polskim. Problemem głównym badań diagnostycznych było określenie stanu kształcenia zróżnicowanego w klasach początkowych, natomiast w badaniach eksperymentalnych - możliwości stosowania kształcenia zróżnicowanego w nauczaniu zintegrowanym. Zgromadzony materiał badawczy został poddany analizie statystycznej i szczegółowo omówiony.


Podobne do: Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych - Sylwia Grzegorzewska


15.00 zł
Już w szkole. Podręcznik do kształcenia zintegrowanego, semestr 2, klasa 2, szkoła podstawowa

Podręcznik do kształcenia zintegrowanego pt. 'Już w szkole'. Klasa 2. Semestr...

18.00 zł
Język polski. Gramatyka i stylistyka. Podręcznik do kształcenia językowego. Klasa 1. Gimnazjum

Cyklowi patronuje hasło: Minimum teorii - maksimum praktyki.Podręcznik ma...

18.00 zł
Język polski. Klucze do kultury. Podręcznik do kształcenia językowego. Klasa 2, gimnazjum

Język polski. Klucze do kultury. Podręcznik do kształcenia językowego. Klasa...




Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Rekordy z domino, czyli imponujące układanki

Newsletter

Newsletter

W dziale Gry

W dziale High-Tech

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

  • Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który wymaga długofalowych działań i odpowiedniej...

W dziale Lifestyle

W dziale Extreme

W dziale Kultura

W dziale Sport

W dziale Motoryzacja

  • Rumunia, to piękny kraj, o niepowtarzalnej atmosferze, do którego nie dotarła jeszczemasowa...