Kulturka


Produkty wg producenta



Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych. Podręcznik dla nauczyciela. Klasa 1 - 3, szkoła podstawowa


powiększ

Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych. Podręcznik dla nauczyciela. Klasa 1 - 3, szkoła podstawowa

Cena: 37.00 zł


Opis produktu: Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych. Podręcznik dla nauczyciela. Klasa 1 - 3, szkoła podstawowa
Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych. Podręcznik dla nauczyciela. Klasa 1 - 3, szkoła podstawowa

Niniejsza praca poświęcona jest pierwszemu etapowi edukacyjnemu, przede
wszystkim kształceniu wczesnoszkolnemu. Szczegółowej analizie poddano
proces kształcenia z uwzględnieniem jego nowej koncepcji, wdrażanej
obecnie na terenie Stanów Zjednoczonych, zwanej kształceniem
zróżnicowanym. Jest to zorientowany humanistycznie model procesu
dydaktyczno-wychowawczego polegający na takiej organizacji pracy na
lekcji, aby uczniowie przez większość czasu byli zaangażowani w
interesujące i wartościowe z ich punktu widzenia zadania. Są one ujęte w
podstawie programowej - dla nauczycieli stanowią bazę pomocną w
wytyczaniu zarówno ogólnych, jak i szczegółowych celów kształcenia, zaś
uczniowie są świadomi zakresu nowej wiedzy, umiejętności, zdolności i
postaw, jakie mają do opanowania. Ponadto dla realizacji podstawowych
celów zawartych w dokumencie ministerialnym ? takich jak: indywidualny
rozwój, kształcenie samodzielności poznawczej, planowanie, organizowanie
i ocena własnej nauki, rozwijanie zainteresowań i talentów, efektywne,
empatyczne współdziałanie w grupie, a także rozwój emocjonalny i
psychomotoryczny ? stosuje się zróżnicowanie przede wszystkim w zakresie
metod, treści, kontroli, oceny, środowiska nauczania oraz form
organizacji pracy na lekcji.

W celu określenia możliwości realizacji kształcenia zróżnicowanego w
klasach początkowych analizie poddano dokumenty ministerialne oraz
przeprowadzono badania diagnostyczne i eksperymentalne. Badania
diagnostyczne oparto na założeniach teoretycznych dotyczących
indywidualizacji kształcenia, powołując się na publikacje polskich
pedagogów. Natomiast podstawą do podjęcia badań eksperymentalnych było
przyjęcie założenia, że możliwe jest realizowanie kształcenia
zróżnicowanego, zgodnego z koncepcją Carol Ann Tomlinson, na gruncie
polskim. Problemem głównym badań diagnostycznych było określenie stanu
kształcenia zróżnicowanego w klasach początkowych, natomiast w badaniach
eksperymentalnych - możliwości stosowania kształcenia zróżnicowanego w
nauczaniu zintegrowanym. Zgromadzony materiał badawczy został poddany
analizie statystycznej i szczegółowo omówiony.


Podobne do: Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych. Podręcznik dla nauczyciela. Klasa 1 - 3, szkoła podstawowa


15.00 zł
Już w szkole. Podręcznik do kształcenia zintegrowanego, semestr 2, klasa 2, szkoła podstawowa

Podręcznik do kształcenia zintegrowanego pt. 'Już w szkole'. Klasa 2. Semestr...

30.50 zł
Metoda i wyobraźnia. Podręcznik dla nauczyciela. Klasa 1, szkoła podstawowa

Metoda i wyobraźnia to od dawna oczekiwana przez nauczycieli...

22.00 zł
Nauczanie początkowe. Rytmika dla dzieci. Podręcznik dla nauczyciela. Klasa 1 - 3, szkoła podstawowa

Proponowana pozycja wydawnicza: 'RYTMIKA DLA DZIECI' stawia sobie za...




Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Rekordy z domino, czyli imponujące układanki

Newsletter

Newsletter

W dziale High-Tech

W dziale Motoryzacja

  • Rumunia, to piękny kraj, o niepowtarzalnej atmosferze, do którego nie dotarła jeszczemasowa...

W dziale Kultura

W dziale Sport

W dziale Extreme

W dziale Gry

W dziale Lifestyle

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

  • Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który wymaga długofalowych działań i odpowiedniej...