Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole
''Recenzowaną pozycję pojmuję jako fundamentalną dla procesu budowania
profesjonalnej tożsamości psychologa szkolnego. Proces ten sytuują
Autorki w rozległym kontekście teoretycznym, który wyznacza ramy dla
wyzwań, przed jakimi staje psycholog szkolny oraz określa niezbędne
kompetencje i umiejętności, dzięki którym może on sprostać tym
wyzwaniom. Odnosi się także do płaszczyzn, możliwości i - niestety -
ograniczeń współpracy z instytucjami pozaszkolnymi (...).
Przewiduję, że książka znajdzie licznych odbiorców zarówno w gronie
akademickim, jak i wśród psychologów szkolnych. Ma wielkie szanse stać
się dla zainteresowanych źródłem inspiracji ''środowiskowotwórczych'',
dostarczycielem heurystyk postępowania zawodowego.
Gratuluję Redaktorom tomu koncepcji tej pracy oraz skompletowania
kompetentnego Zespołu. Słowa uznania należą się Autorom opracowań za
poziom merytoryczny oraz piękny język, w jakim napisane są wszystkie -
bez wyjątku - dysertacje. Lektura pracy była dla mnie przyjemnością!''
dr hab. Dorota Turska, prof. nadzw.
Instytut Psychologii UMCS
Lublin
- author: Ewa Sokołowska, Grażyna Katra