Potęga irracjonalności
Książka została sprzedana do 20 krajów i przełożona na 24 języki. W USA sprzedano 75 000 egz, a w Niemczech 25 000 egz. Była bestsellerem ?New York Timesa?, magazynu ?Der Spiegel? oraz księgarni Amazon. Książka, która zmienia nasze widzenie świata. Uczy, w jaki sposób możemy wyrwać się ze szkodliwych schematów myślowych i zacząć pode jmować lepsze decyzje, m.in. biznesowe. Autor profesor ekonomii behawioralnej, uznany za jednego z 10 światowych guru biznesu, obala powszechnie przyjęte założenie, że ludzie zasadniczo postępują racjonalnie. Zestawiając wnioski płynące z codziennych doświadczeń z wynikami eksperymentów, wyjaśnia, w jaki sposób oczekiwania, emocje, normy społeczne i inne niewidzialne, pozornie nielogiczne siły odbijają się na naszej umiejętności logicznego myślenia. Odkrywa, że nasze nieprzemyślane zachowania nie są ani przypadkowe, ani be zsensowne. Są systematyczne i przewidywalne ? dlatego można powiedzieć, że jesteśmy przewidywalnie irracjonalni. To najbardziej znacząca i najczęściej dyskutowana książka, jaka ukazała się w ostatnich latach. Jest pełna niesamowitych spostrze żeń i tak zajmująca, że nie mogłem oderwać się od lektury . Daniel McFadden, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii