Portret klienta. Poznaj jego potrzeby, by sprzedać więcej i drożej
Rzecz o gustach, trendach i pragnieniach Astronomia ludzkich potrzeb Fakty ukryte pod obrazem Oko w oko z consumer insight Poznawanie odbiorcy z bliska ''Każdy klient dokładnie wie, czego nie chce'' (prawo Murphy&!8217;ego). Jeśli jednak mówimy o tym, czego klient naprawdę chce, sprawa nie jest już tak prosta. Klient chce czuć się dobrze, wygodnie, wyjątkowo &!8212; i nie chce się bać.Wywołanie u niego takiego stanu ducha jest, Szanowny Sprzedawco, Twoim zadaniem. Chcąc osiągnąć cel, musisz najpierw poznać odpowiedź na pytanie: ''Dlaczego ludzie kupują rzeczy, których nie potrzebują, i w dodatku są z tego zadowoleni?''. Książka ta powstała z połączenia dwóch sprzecznych na co dzień perspektyw: sprzedawcy i klienta. Pomoże Ci rozpoznać potrzeby klienta i dotrzeć do tych, które przekładają się na największy zysk. Zrozumiesz też, dlaczego Ty sam zachowujesz się tak, a nie inaczej w sytuacjach zakupowych. Zaczniesz manewrować między kaprysami odbiorców, zmiennymi megatrendami i faktycznymi potrzebami nabywców Twoich produktów. To bieg z przeszkodami, więc czas na rozgrzewkę: Dlaczego consumer insight robi tak oszałamiającą karierę? Czy pomagać klientowi w podejmowaniu nieracjonalnych decyzji? Jak sprzedawać wspaniałe samopoczucie? Do którego momentu rozszerzać swoje portfolio produktowe?
- author: Marek Staniszewski, Dorota Staniszewska