Popatrz, dotknij, powiedz. Uczymy się czytać i mówić przez dotyk
Pomoc dydaktyczna jest przeznaczona dla wszystkich dzieci mających problemy z zapamiętaniem liter, cyfr i liczb. Zbiór plansz z lite rami zapisanymi graficznie i pismem Braille`a pomoże dziecku:
- rozróżniać litery i cyfry o zbliżonych kształtach,
- szybciej kojarzyć obraz graficzny litery z jej dźwiękiem,
- doskonalić koncentrację i spostrzegawczość.
Ułatwi dziecku z zaburzoną percepcją wzrokową i słuchową poznanie litery i cyfry przez dotyk. Zastosowana tu metoda integracji senso rycznej nawiązuje do teorii przedstawionej w książce Violet F. Maas ''Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sen sorycznej'', która stwierdza: ''Wszystkie układy zmysłowe i nasz mózg funkcjonują we współzależności. Informacje pochodzące ze wszystk ich narządów zmysłów wielu ośrodków mózgowych łączą się ze sobą, by nadać głębsze znaczenie poszczególnym bodźcom.''
- author: Małgorzata Chrzanowska-Boruszewska, Małgorzata Dembińska-Wola