Mediacja i rozwiązywanie konfliktów w pracy
Istnieje bezpośrednia zależność między jakością relacji międzyludzkich w
przedsiębiorstwie a jego efektywnością i sukcesem. Przyjmując to
założenie, autorzy - doświadczeni zawodowi konsultanci do spraw mediacji
- przedstawiają najważniejsze koncepcje z dziedziny mediacji
pracowniczej oraz rozstrzygania konfliktów w organizacjach. Wskazują, w
jaki sposób można rozwiązać skomplikowane problemy w relacjach
międzyludzkich i odbudować stosunki oparte na wzajemnym poszanowaniu i
harmonijnej współpracy, omawiając:
- przyczyny powstawania konfliktów w miejscu pracy,
- zalety mediacji, zasady jej funkcjonowania, przebieg procesu
- umiejętności komunikacyjne przydatne przy rozwiązywaniu konfliktów
- skuteczne sposoby rozstrzygania sporów między pracownikami, z
klientami itp. dla osób na stanowiskach kierowniczych
- techniki służące doskonaleniu komunikacji i negocjacji na wszystkich
poziomach zarządzania, a także poprawie jakości relacji z kontrahentami
- przykłady typowych mediacji w zakładzie pracy wśród pracowników,
kierowników, zespołów i kadry zarządzającej oraz własne doświadczenia z
prowadzenia mediacji w sporach międzyludzkich i w wypadku skarg.
Dzięki prezentacji metod i procesów mediacyjnych oraz licznych studiów
przypadków, przewodnik ten skutecznie pomoże w rozwiązywaniu konfliktów
na wszystkich poziomach: nieporozumień między pojedynczymi osobami,
niesnasek w zespole, a nawet sporów w zarządzie. Przydatny będzie
zarówno specjalistom w dziedzinie mediacji, jak i pracownikom działów
personalnych i osobom odpowiedzialnym za politykę i strategię
organizacyjną.
- author: Marcelas Guyler, Nora Doherty