Marketing 3.0
Dzisiejsi konsumenci wybierają produkty i usługi, które spełniają ich
głębszą potrzebę kreatywności, idealizmu i integracji ze społecznością.
Czołowe firmy zrozumiały, że muszą dotrzeć do tych wysoko świadomych,
wykorzystujących zdobycze technologiczne klientów i że stare zasady
marketingu na nic się zdadzą. Zamiast tego muszą stworzyć produkty,
usługi i kulturę korporacyjną, które będą inspirować konsumentów i
odzwierciedlać ich wartości.
Legendarny guru marketingu Philip Kotler wraz z Hermawanem Kartajaya i
Iwanem Setiawanem określili to ostateczne zerwanie z wcześniejszymi
modelami biznesowymi przejściem do Marketingu 3.0. Wyjście poza obszar,
w którym skupiamy się na produkcie (Marketing 1.0) i ten, w którym
koncentrujemy się na konsumencie (Marketing 2.0), oznacza holistyczne
podejście do klienta jako wielowymiarowego, wyznającego wartości
człowieka, który może stać się współpracującym z nami partnerem. To jest
właśnie Marketing 3.0.
Autorzy jasno wykładają swoje koncepcje i przytaczają przykłady, które
pomogą ci we wdrożeniu praktyk Marketingu 3.0 we własnej organizacji.
Konsumenci zdali sobie sprawę, że ich siła nabywcza ma globalne
oddziaływanie, co wpłynęło na ich zachowanie i chęć do wymiany opinii na
temat dokonanych wyborów. Marketing 3.0 wyjaśnia, jak można wykorzystać
społecznościowe dyskusje, pozycjonować swoją markę jako pozytywną siłę
zmieniającą świat i współpracować z konsumentami ? orędownikami marki.
Książka idzie jednak dalej ? nie tylko porusza kwestie relacji z
konsumentami, ale również omawia to, jak firma definiuje swoje wartości
i staje się ich ucieleśnieniem w oczach reszty interesariuszy. Opisuje,
w jaki sposób marki walczą z ubóstwem, inicjują zmiany społeczno-
kulturowe i wpływają na ochronę środowiska naturalnego. Przygląda się
także wpływowi opartego na wartościach marketingu na pracowników,
partnerów z kanałów dystrybucyjnych i udziałowców.
- author: Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Philip Kotler