Komputer w procesie kształtowania umiejętności kluczowych
Ideą przewodnią książki jest prezentacja, analiza i wskazanie znaczenia koncepcji edukacji skupionej na kształtowaniu umiejętności k luczowych. Wymaga to odmiennych podejść do procesu organizacji nauczania oraz nowych kompetencji nauczycieli. Podejście to umożliwia w konsekwencji osobom młodym przygotowanie się do dalszej nauki oraz dorosłego życia i podjęcia pracy zawodowej. Osobom dorosłym za pewnia możliwości rozw?ania i aktualizowania ukształtowanych umiejętności poprzez korzystanie z oferty edukacji ustawicznej w tworzącym się społeczeństwie wiedzy. Umiejętności kluczowe dotyczą: - planowania, organizacji i oceny własnej nauki, - komunikowania się i współdziałania w zespole, - twórczego rozwiązywania problemów, - wykorzystania informacji i posługiwania się technologią informacyjną, - połączenia wiedzy z praktyką, - rozw?ania zainteresowań i sprawności umysłowych oraz rozwiązywania konfliktów.