Kulturka


Produkty wg producenta



Instrumenty i obszary przeobrażeń i zmian organizacyjnych w warunkach globalizacji


powiększ

Instrumenty i obszary przeobrażeń i zmian organizacyjnych w warunkach globalizacji

Cena: 77.43 zł


Opis produktu: Instrumenty i obszary przeobrażeń i zmian organizacyjnych w warunkach globalizacji
Instrumenty i obszary przeobrażeń i zmian organizacyjnych w warunkach globalizacji

W książce zaprezentowano poglądy praktyków i teoretyków zarządzania jak nie ulec w walce konkurencyjnej w warunkach globalizacji, a także w sytuacji obecnego globalnego kryzysu ekonomicznego. Jak nie ulec, to znaczy jakie stosować instrumenty zarządzania i w jakich obszarach działalności. Pierwszy fragment książki poświęcony jest dwu zagadnieniom. Pierwsze dotyczy odpowiedzi na pytanie: czy adaptować się do zmian w otoczeniu, czy kształtować otoczenie zewnętrzne? Jakie przyjmować formy organizacyjne współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi? Jaką przyjąć strategię? Jednak równie ważne jest wskazanie, co zrobić wewnątrz firmy, aby sprostać wyzwaniom globalizacji. Czy dotychczas stosowane metody zarządzania, w tym metody motywacji, tworzenia i wdrażania innowacji, zachęcają pracowników do angażowania się w rozwiązywanie problemów przedsiębiorstwa? Gospodarka oparta na wiedzy zwróciła uwagę praktyków i teoretyków zarządzania na możliwości jakie niesie właściwe wykorzystanie zasobów niematerialnych w walce konkurencyjnej. Odpowiednią uwagę przywiązuje się do marki, reputacji, czy zachowania organizacji są etyczne i czy cieszy się ona zaufaniem wśród własnych pracowników, a także w otoczeniu. Podkreśla się rolę kapitału intelektualnego organizacji, a szczególnie jej relacje z klientami. Globalna reklama, globalny rynek przekłada się na postawy i zachowania konsumentów oczekujących zaspokojenia określonych potrzeb jakościowych towarów i usług. Zatem jakość obok ceny staje się podstawowym instrumentem walki konkurencyjnej. Owa walka to nie tylko działania kierownictw organizacji, ale i ogółu w nich zatrudnionych. Tej problematyce poświęcono trzeci rozdział publikacji. Następny rozdział książki poświęcony jest przeobrażeniom w organizacjach niebiznesowych. Autorzy poszczególnych fragmentów starają się odpowiedzieć na pytania: czy w Polsce mamy już do czynienia z ?nowym zarządzaniem publicznym??, czy nastąpiły zmiany w kierowaniu na wzór organizacji biznesowych?, na ile Unia Europejska przyczynia się do przeobrażeń w funkcjonowaniu społeczności lokalnych?, czy owe przemiany przekładają się na zaspokojenie lokalnych potrzeb społecznych?


Podobne do: Instrumenty i obszary przeobrażeń i zmian organizacyjnych w warunkach globalizacji


42.00 zł
Relacje podmiotów rynkowych w warunkach zmian

W polskiej praktyce gospodarczej obserwuje się dynamiczny...

23.00 zł
Wielki kryzys globalizacji

Wielki kryzys globalizacji Patricka Artusa i Marie-Paule Virard to pierwsza w...

53.50 zł
Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji

Konkurencja jest nieodłącznym atrybutem gospodarki rynkowej...




Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Rekordy z domino, czyli imponujące układanki

Newsletter

Newsletter

W dziale Lifestyle

W dziale High-Tech

W dziale Extreme

W dziale Kultura

W dziale Motoryzacja

  • Rumunia, to piękny kraj, o niepowtarzalnej atmosferze, do którego nie dotarła jeszczemasowa...

W dziale Sport

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

  • Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który wymaga długofalowych działań i odpowiedniej...

W dziale Gry