Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji
Konkurencja jest nieodłącznym atrybutem gospodarki rynkowej, będącym
jednocześnie siłą napędową jej rozwoju. Przedsiębiorstwa rywalizują o
dostęp do surowców, kapitału, rynków zbytu, kanałów dystrybucji, dążąc
do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.
Dynamiczny rozwój rynków kapitałowych, pogłębiająca się liberalizacja
rynków, otwartość gospodarek, rewolucja technologiczna, to zasadnicze
powody upowszechnienia się koncepcji kreowania wartości, jako
podstawowego imperatywu współczesnego przedsiębiorstwa. U podstaw
kreowania wartości przedsiębiorstwa leży potencjał konkurencyjny, w
strukturze którego dominujące znaczenie zyskują zasoby niematerialne.
Zasadniczym celem publikacji jest prezentacja struktury potencjału
konkurencyjności i jej zmian w warunkach globalizacji gospodarki.
- author: Danuta Szwajca, Wiesława Caputa