Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu
Pierwsza w Polsce książka będąca kompendium wiedzy o nowoczesnym modelu
biznesu dynamicznie rozwijającym się na całym świecie, jakim jest
franczyza. Zaprezentowano w niej istotę i genezę powiązań franczyzowych
wraz ze szczegółową typologią franczyzy oraz wpływ powiązań
franczyzowych na rozwój przedsiębiorstwa. Autorka szczegółowo
przedstawiła zalety i wady oraz szanse i zagrożenia rozwoju tej metody
prowadzenia działalności gospodarczej dla franczyzodawcy, jak i dla
franczyzobiorcy. Po raz pierwszy w literaturze polskiej kompleksowo
zebrano i zaprezentowano statystyki ogólnoświatowe dotyczące powiązań
franczyzowych. Na tle analizy rozwoju powiązań franczyzowych w świecie
zaprezentowano możliwości i poziom wykorzystania franczyzy przez polskie
przedsiębiorstwa oraz trendy rozwoju tej formy współpracy w Polsce.
Szczegółowo przedstawiono także uwarunkowania prawne działalności
opartej na zasadach franczyzy zarówno w Polsce, jak i w krajach Unii
Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych Ameryki. W części empirycznej
poruszono kwestie wykorzystania franczyzy w przedsiębiorstwach zarówno
tych będących dawcami licencji, jak i franczyzobiorcami.
Idealna książka dla tych, którzy chcą zaznajomić się z tym, jak
funkcjonują powiązania franczyzowe w praktyce gospodarczej. Książka
pozwala posiąść niezbędną wiedzę przedsiębiorcom zainteresowanym zakupem
licencji franczyzowej. Przeznaczona jest także dla właścicieli i kadry
zarządzającej przedsiębiorstw, zarówno posiadających już sieć sklepów
franczyzowych oraz tych, dopiero planujących rozwijać system
franczyzowy, a także wszystkich tych, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę
o tej formie współpracy gospodarczej. Niniejsza książka skierowana jest
również do studentów i wykładowców szkół wyższych, zwłaszcza o profilu
ekonomicznym, bowiem franczyza jest szansą dla niezależnych
przedsiębiorców na podjęcie działalności gospodarczej pod ?parasolem?
znanej i rozpoznawalnej marki.
- author: Marta Joanna Ziółkowska