Geniusz biznesu
Peter Fisk, doświadczony strateg, w inspirującej książce Geniusz biznesu
wskazuje główne czynniki wpływające na miejsce firm na rynku:
przywództwo, otwartość na zmiany oraz innowacyjność. Przytaczając
przykłady firm, które w szczególny sposób zaznaczają swoją obecność w
branży (Apple, Disney, FedEx, Ferrari, Gucci, 3M, Marks & Spencer, Nike,
Porsche, Second Life, Tchibo, Zara), odpowiada na pytania:
Jaką rolę odgrywa w naszym działaniu inteligencja i wyobraźnia?
Dlaczego ważne jest myślenie niekonwencjonalne?
Dlaczego warto zaproponować coś nowego zamiast ulepszać to, co już jest?
Jak angażować pracowników i klientów w innowacyjne działania?
Jak realizować pomysły w praktyczny i opłacalny sposób?
Co charakteryzuje geniusza biznesu?
Autor nie tylko definiuje geniusza biznesu, lecz także udziela
konkretnych wskazówek, jak nim zostać, opierając się na wieloletnim
doświadczeniu współpracy z takimi firmami jak British Airways, Coca-
Cola, Marks & Spencer, Microsoft, Virgin czy Vodafone. Zachęca do
innowacyjnego myślenia, wykorzystywania własnego potencjału oraz
większego angażowania się w rozwój firmy i rynku.