Firmy rodzinne. Jak osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń
Firmy rodzinne są najstarszym sposobem prowadzenia biznesu i jednym z fundamentów rozwoju gospodarczego każdego kraju. Zarządzanie p rzedsiębiorstwem należącym do rodziny jest jednak często trudniejsze niż kierowanie inną formą biznesu, ponieważ splatają się tu zar ówno więzi pokrewieństwa, jak i relacje biznesowe nie zawsze tak samo pojmowane przez członków rodziny, zwłaszcza starszych i młodsz ych. Jak zatem wyważyć pomiędzy wartościami rodzinnymi a nadrzędnym celem, którym jest rozwój i konkurencyjność firmy; jak ją zorgan izować, aby uniknąć konfliktów międzypokoleniowych?
Autorzy tej książki przedstawiają skuteczne sposoby, metody i narzędzia zarz ądzania przedsiębiorstwami ''familijnymi'' różnych branż i wielkości.Nie ma tu gotowych recept i rozwiązań, ale jest pakiet wiedzy i p raktycznych instrumentów, które umiejętnie stosowane powinny przyczynić się do lepszego zrozumienia istoty i celów biznesu rodzinneg o, problemów sukcesji, przekazywania władzy i własności oraz uporządkowania systemów, strategii, kultury organizacji i zarządzania, a także przełamania stereotypów kojarzących family business z działalnością prowadzoną nieprofesjonalnie i na małą skalę. Pomogą w t ym również zamieszczone w książce testy psychologiczne, kwestionariusze kwalifikacyjne, bilanse i plany sukcesyjne, a także przykład y i studia przypadków znanych firm rodzinnych.
Publikacja adresowana jest do właścicieli i menedżerów firm rodzinnych, osób, któ re przygotowują się do podjęcia tego typu działalności, wykładowców i studentów kierunków biznesowych, szerokiego kręgu odbiorców za interesowanych tą problematyką.
- author: Andrzej Marjański, Łukasz Sułkowski