Dream manager czyli zarządzanie oczekiwaniami pracowników
Łatwo ulec przekonaniu, że marzenia pracowników nie są istotne z punktu widzenia interesów firmy. Twierdzenie takie jest jednak praw dziwe jedynie wówczas, gdy sami pracownicy nie są istotni dla prowadzonej działalności, a przecież fakt, że ich zatrudniliśmy, świad czy o czymś zgoła przeciwnym.Fikcyjne przedsiębiorstwo opisane w tej książce boryka się z prawdziwymi problemami: dużą rotacją oraz niskim morale zatrudnionych ludzi. Jego menedżerowie postanawiają więc znaleźć odpowiedź na pytanie: co naprawdę motywuje pracownikó w? Odkrywają, że motorem działania może być perspektywa spełnienia marzeń, a nie obietnica podwyżki czy awansu zawodowego. Stwierdza ją także, że w zależności od szczebla organizacji pracownicy potrzebują różnych form pomocy i zachęty ? brak satysfakcji z życia i k ariery zawodowej powoduje, że nasze marzenia na zawsze pozostają tylko marzeniami.Zdając sobie sprawę, że rozwój firmy jest bezpośre dnio zależny od rozwoju jej pracowników, Matthew Kelly przeprowadza dogłębną analizę związku między naszą pogonią za marzeniami a wy siłkiem wkładanym w wykonywaną pracę. Kelly zdaje sobie sprawę z rosnącego problemu braku zaangażowania wśród pracowników i próbuje mu zaradzić, prezentując nową formę zarządzania, w której osobiste dążenia zatrudnionych ludzi są stawiane na równi z celami strateg icznymi przedsiębiorstwa. Metoda ta wyzwala ducha pracy zespołowej i zwiększa efektywność całego personelu. Sama świadomość istn ienia tej zależności na zawsze zmieni twój stosunek do pracowników oraz sposób, w jaki nimi zarządzasz. W tym właśnie tkwi potęga za rządzania marzeniami. A o czym sam marzysz?