Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie
Budowanie relacji opartych na zaufaniu jest niezbędne we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem. W książce tej zaprezentowano główne koncepcje, narzędzia i zastosowania kategorii zaufania w nowoczesnym zarządzaniu. Uwzględniono zachodzące obecnie zmiany związane przede wszystkim z przejściem od zarządzania kompetencjami twardymi do zarządzania kompetencjami miękkimi, powszechnym zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych i turbulentnym otoczeniem, w
którym działają przedsiębiorstwa.
Szczegółowo omówiono między innymi:
* definicje, źródła i typologię zaufania ,
* zagadnienia ekonomii zaufania ,
* znaczenie zaufania w koncepcji kapitału ludzkiego ,
* wytyczne do budowy zaufania w organizacji ,
* rolę lidera w zarządzaniu zaufaniem ,
* relacje między zarządzaniem zaufaniem a zarządzaniem wiedzą i
zarządzaniem w kryzysie ,
* kwestie odporności przedsiębiorstwa na korupcję i defraudację ,
* strategie komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem ,
* problematykę zaufania w relacjach z partnerami biznesowymi ,
* zasady zarządzania reputacją i lojalnością ,
* strategię społecznej odpowiedzialności biznesu ,
* zagadnienia zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa ,
* zastosowanie metodologii zarządzanie zaufaniem [w tym zespoły
wirtualne, e-commerce, przetargi on-line).
- author: Wiesław M. Grudzewski