Zarządzanie sprzedażą
Chet Holmes został nazwany ?najznakomitszym fachowcem Ameryki w
dziedzinie rozwoju biznesu?. Jego pierwsza i podstawowa rada to: skup
się! Zamiast próbować osiągnąć mistrzostwo w czterech tysiącach
strategii, skoncentruj się na garstce niezbędnych umiejętności, które
silnie wpłyną na przekształcenie twojej firmy.
Zbyt wielu menedżerów łapie się każdej nowej tendencji, lecz nie potrafi
przy żadnej wytrwać. Zamiast tego, mówi Holmes, skup się na dwunastu
istotnych dziedzinach doskonałości ? po jednej na raz ? i ćwicz się w
nich nieustannie z żelazną dyscypliną.
Zarządzanie sprzedażą pokazuje, jak zharmonizować i wyszlifować
właściwie każdy aspekt działalności biznesowej, poświęcając zaledwie
godzinę tygodniowo każdej znaczącej dziedzinie, którą chcesz
udoskonalić. Tak jak zawodnik tenisa, który ćwiczy kilka godzin
tygodniowo same bekhendy, aby osiągnąć mistrzostwo w grze, tak i ty
możesz dzięki systematycznej pracy poprawić stan każdej kluczowej
dziedziny interesów. Holmes proponuje sprawdzone strategie:
Zarządzania: naucz ludzi, jak pracować mądrzej, nie ciężej
Marketingu: uzyskaj większy oddźwięk za sprawą strony internetowej,
reklamy, targów i public relations
Sprzedaży: doprowadź do doskonałości każdą akcję sprzedaży pracując
nad sprzedażą, nie tylko w sprzedaży