Zarządzanie marką
Wiele firm może szybko skopiować niemal każdą innowację pojawiającą się
na rynku. O ile jednak łatwo jest naśladować cechy produktu, o tyle
trudno imitować siłę marki, dlatego może się ona przyczynić do
utrzymania trwałej przewagi konkurencyjnej. Poza tym cechy produktów
zmieniają się, na przykład za sprawą rozwoju technologicznego, a siła
marki może być utrzymywana przez dłuższy czas.
We współczesnej gospodarce wzrasta liczba osób zajmujących się
zarządzaniem marką. Dla nich właśnie przeznaczona jest ta książka.
Autorzy odpowiadają w niej na dwa podstawowe pytania: co zrobić, by
marka była silna, to znaczy dostrzegana i doceniana przez nabywców, i
jak zwiększyć wartość marki, to znaczy jej zdolność do długoterminowego
generowania gotówki.
W książce szczegółowo omówiono takie zagadnienia, jak:
świadomość i wizerunek marki, lojalność wobec marki oraz mechanizm
oddziaływania marki na decyzje zakupowe,
sposoby pomiaru świadomości i wizerunku marki oraz świadomości
kategorii produktu,
skuteczne wprowadzanie marki na rynek (wybór rynku docelowego i
pozycjonowanie marki, wybór elementów marki, testowanie koncepcji oferty
i testy produktu),
zarządzanie portfelem marek,
techniki reklamowe używane do wspierania wizerunku marki oraz metody
testowania reklam i pomiaru świadomości reklamy,
finansowe aspekty zarządzania wartością marki.
- author: Eduardo Lopez Banzo, Jacek Kall, Ryszard Kłeczek