Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie
Skuteczność systemu zarządzania jakością ISO 9001 uwarunkowana jest
czynnikami występującymi zarówno w organizacji, jak i w jej otoczeniu.
Dla przedsiębiorstwa najważniejsze są uwarunkowania wewnętrzne, czyli
czynniki, którymi można zarządzać poprzez podejmowane w organizacji
decyzje. Identyfi kacja tych czynników, określenie stopnia ich ważności
oraz ocena oddziaływania na poszczególne rezultaty systemu zarządzania
jakością, w istotny sposób przyczyniają się do doskonalenia skuteczności
tego systemu i racjonalizacji podejmowanych decyzji gospodarczych.
Autor w sposób szczegółowy i z praktycznego punktu widzenia przedstawił:
- rolę zarządzania jakością w zarządzaniu organizacją,
- zagadnienia skuteczności systemu zarządzania jakością,
- wewnętrzne czynniki wpływające na skuteczność znormalizowanego systemu
zarządzania jakością.
W książce zaprezentowano również rezultaty badania empirycznego, w
wyniku którego zhierarchizowano czynniki wewnętrzne w zależności od siły
oddziaływania na skuteczność systemu zarządzania jakością.