Zarządzanie bezpieczeństwem informacji w sektorze publicznym
Zarządzanie bezpieczeństwem informacji w sektorze publicznym to książka,
która oferuje Państwu kompleksową wiedzę z zakresu tworzenia Polityki
Bezpieczeństwa Informacji w jednostkach administracji publicznej.
Obowiązek spisania takiego dokumentu wypływa z przepisów prawa (m.in.
ustawy z 17. 2.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne, Dz.U. Nr 64, poz. 565 ze zm.).
Zagrożeniem dla bezpieczeństwa przechowywanych informacji jest wszystko
to, co może naruszyć ich: poufność, integralność i dostępność. Źródło
tego niebezpieczeństwa może się znajdować zarówno na zewnątrz, jak i
wewnątrz samej instytucji. Warto zapoznać się wcześniej z tymi
kwestiami, by uniknąć ewentualnych błędów, które mogą skutkować
poważnymi konsekwencjami dla urzędników. Autorzy omawiają szczegółowo
m.in. takie zagadnienia jak:
* bezpieczne korzystanie z poczty elektronicznej,
* podpis elektroniczny,
* wprowadzanie treści dokumentów papierowych do systemu informatycznego,
* przetwarzanie danych osobowych w systemie informatycznym,
* audyt zarządzania projektem informatycznym.
- author: Radosław Wójcik, Adam Gałach