Opis produktu: Zachowania konsumentów
Zachowania konsumentów
Analiza zachowań konsumenckich stanowi dziedzinę podlegającą ciągłym
zmianom. Przyzwyczajenia i gusta klientów zmieniają się jak w
kalejdoskopie. Książka skupia uwagę na najnowszych opracowaniach
związanych z tym zagadnieniem i na ostatnich osiągnięciach marketingu
jako nauki. Podkreśla rolę wyjaśnień behawioralnych, znaczenie zwyczajów
i modelowania schematów rynkowych oraz zmian zachodzących na rynku.
Porusza takie zagadnienia jak:
zdefiniowanie podstawowych pojęć związanych z różnymi formami
dokonywania zakupów,
schematy nabywcze - lojalność konsumencka, wartość marki oraz typowe
cechy rynków stabilnych i zmiennych,
procesy podejmowania decyzji - metody przewidywania oraz skutki
występujące po podjęciu decyzji dotyczące poziomu satysfakcji i jakości,
reakcja konsumentów na czynniki wpływające na konsumpcję, którymi są:
cena, środowisko detaliczne, wpływy społeczne i działania reklamowe.
Zamieszczone w książce ćwiczenia praktyczne pomogą czytelnikom w
stosowaniu opisanych metod badania zachowań konsumenckich - w
przeprowadzaniu niezbędnych obliczeń, obserwacji, pomiarów i w obsłudze
odpowiednich programów komputerowych. Ten kompleksowy przewodnik zarówno
po teorii i najnowszych tendencjach, jak i praktycznych aspektach
analizy zachowań konsumenckich będzie więc cennym źródłem wiedzy nie
tylko dla studentów kierunków związanych z marketingiem i biznesem, ale
także dla marketingowców, menedżerów i kadry kierowniczej firm.