Wspomaganie płynności mowy dziecka
Program stanowi teoretyczne i praktyczne ujęcie zagadnienia niepłynności
mowy u dziecka w młodszym wieku.
Część teoretyczna zawiera omówienie zagadnienia niepłynności mowy
dziecka, w tym porównanie rozwojowej niepłynności mowy i jąkania
wczesnodziecięcego. W części praktycznej znajduje się m.in. bogata
propozycja zabaw i ćwiczeń przeznaczonych do pracy logopedycznej z
dzieckiem. Przejrzysta struktura programu ułatwi jego odbiorcom
skuteczne zaplanowanie działań oraz sprzyja uzyskiwaniu zamierzonych
efektów pracy profilaktyczno-terapeutycznej z dzieckiem i jego rodziną.
Zaproponowany przez Autorkę harmonogram działań oraz plan terapii
logopedycznej stanowi pomoc w pracy logopedy, a zamieszczone w programie
narzędzia badawcze przeznaczone do pomiaru jakości pracy umożliwią
wnikliwe zbadanie efektywności pracy oraz zaplanowanie działań
naprawczych tym zakresie.
Adresatami programu są logopedzi, terapeuci, nauczyciele oraz rodzice
dzieci dotkniętych jąkaniem.