Wskaźniki w analizie działalności przedsiębiorstwa
Książka Stevena Bragga, wybitnego specjalisty w dziedzinie
rachunkowości, zawiera uporządkowany opis ponad 200 wskaźników, za
pomocą których można zmierzyć zarówno finansowe aspekty działalności
przedsiębiorstwa, jak i te związane z produkcją, logistyką, sprzedażą,
zarządzaniem zasobami ludzkimi, a nawet kontaktami handlowymi
realizowanymi drogą elektroniczną. Autor podkreśla, że aby uzyskać
precyzyjny obraz wybranego obszaru, należy uważnie wybrać zestaw miar w
zależności od informacji, jakie chce się uzyskać. W niniejszej książce
czytelnik znajdzie:
opis znaczenia każdego wskaźnika i czytelny przykład jego zastosowania,
wersje alternatywne dostosowane do konkretnych sytuacji,
porady, jak zastosować arkusz kalkulacyjny do sporządzania standardowego
zestawu wskaźników.
Na szczególną uwagę zasługują ostrzeżenia, w których autor wskazuje,
jakimi elementami wzoru można manipulować i jak zadbać o to, aby wartość
wskaźnika na pewno odpowiadała rzeczywistości.
Dzięki tej pożytecznej książce menedżerowie poszczególnych działów,
kontrolerzy finansowi, audytorzy, doradcy, inwestorzy, a także
właściciele małych przedsiębiorstw będą mogli łatwo skomponować zestawy
miar idealnie dostosowane do celów swojej analizy.