Opis produktu: Wesoła szkoła. Karty pracy ucznia. Część 1. Klasa 2. Szkoła podstawowa
Wesoła szkoła. Karty pracy ucznia. Część 1. Klasa 2. Szkoła podstawowa
?Wesoła szkoła? to cykl zawierający wartościowy, sprawdzony przez
ostatnie lata materiał dydaktyczny i merytoryczny. Wychodząc naprzeciw
sugestiom nauczycieli i w trosce o zwiększenie atrakcyjności cyklu pod
względem edytorskim, przygotowano jego wydanie udoskonalone. Wprowadzone
zmiany miały na celu zwiększenie czytelności materiału na stronie,
ujednolicenie piktogramów w podręcznikach i kartach pracy, wymianę
zdezaktualizowanych ilustracji na odpowiadające współczesnej
rzeczywistości. Część rysunków zamieniono na fotografie. Nalepki,
którymi dzieci uzupełniają ćwiczenia, wydano na papierze wielokrotnego
użytku. Komplet do nauczania zintegrowanego w klasie 2. składa się z
trzech zestawów książek, z których każdy jest przeznaczony na trzy
miesiące nauki. W skład każdego zestawu wchodzą: ? integralny podręcznik
wiodący, który obejmuje następujące kierunki kształcenia: polonistyczne,
środowiskowe, muzyczno-ruchowe, plastyczne (z elementami techniki); ?
integralne karty pracy wraz z nalepkami i kartami technicznymi; ?
matematyczne karty pracy. Część pierwsza zintegrowanych kart pracy jest
przeznaczona do realizacji we wrześniu, październiku i listopadzie.
Składa się ona z 96 kart, 1 karty zadań dodatkowych oraz dwóch stronic
przeznaczonych na słowniczek ortograficzny, które uczeń tworzy
samodzielnie. Do tego dołożono 22 karty techniczne i 4 karty z nalepkami
wielokrotnego użytku umieszczone w torebce zamykanej struną. W kartach
pracy, oprócz typowych ćwiczeń w mówieniu i pisaniu, zamieszczono
psychozabawy, ciekawostki, rebusy, zagadki, komiksy, zabawy logiczne,
propozycje zajęćplastycznych i technicznych. Wśród kart technicznych
znajdują się, wyprodukowane na sztywniejszym kartonie, propozycje
działań manualnych, które nawiązują do zagadnień zawartych w
podręczniku, np.: maski potrzebne do inscenizacji teatralnej, znaki
drogowe, nalepki, dydaktyczna gra planszowa pt. ?Dobry Obserwator'',
która podsumowuje trzy pierwsze miesiące nauki. Nauczyciel może
wykorzystać grę jako sprawdzian zdobytych wiadomości lub używać jej
według własnej inwencji oraz potrzeb. Tutaj też nauczyciel znajdzie
karty ze sprawdzianami, wyjęte z bloku książki, które warto odebrać
dzieciom na początku roku szkolnego. Dzięki ścisłemu powiązaniu treści
kart zintegrowanych z kartami matematycznymi i utworami w podręczniku w
ramach tematów dnia i kolejnych bloków tematycznych, wszystkie części
zestawu książek stanowią spójną całość, umożliwiającą realizowanie
założeń edukacji zintegrowanej. Pomocą w korzystaniu z tak pomyślanego
kompletu książek jest system oznaczeń zawarty w podręczniku i kartach
pracy. Na górze strony umieszczono kolorową belkę, oznaczającą
poszczególne bloki tematyczne. Każda dwustronna karta ma swój numer. Na
belkach w podręczniku zamieszczono symbol książeczki z odsyłaczami: na
kratce wpisan