Uczniowie z mózgowym porażeniem dziecięcym. Osiągnięcia edukacyjne
Od Autorki:
Książkę tę kieruję przede wszystkim do nauczycieli, którzy stale poszukują pomysłów, jak pomóc swym uczniom w zdobywaniu nowych umie jętności, oraz do studentów przygotowujących się do wykonywania tego pięknego, ale bardzo odpowiedzialnego zawodu. Pragnę, aby moja praca przyczyniła się do pełniejszego zrozumienia możliwości edukacyjnych dzieci z mpdz oraz wskazała, że możliwe jest podjęcie konk retnych działań mających na celu niwelowanie przeszkód utrudniających włączanie tych dzieci do środowiska zdrowych rówieśników.ym te ż zachęcić do lektury tej książki rodziców dzieci z mpdz, by pokazać im, że rozsądne kierowanie wychowaniem swego dziecka może być d la nich źródłem wielkiej satysfakcji.'alena Loska pisze o dzieciach, młodzieży i osobach dorosłych o prawidłowym rozwoju intelektual nym, ale obarczonych trwałym uszkodzeniem układu nerwowego. Wyjaśnia charakter tych uszkodzeń i omawia trudności nimi spowodowane, a także; co najważniejsze; pokazuje, jak je ograniczać lub eliminować. e, prowadzeni i opisywani przez Autorkę, osiągnęli w trakcie p racy imponujące postępy w zakresie opanowania kompetencji ważnych w nauce szkolnej. Magdalena Loska przedstawia swoje metody pracy, dzięki którym uzyskała tak wspaniałe wyniki.ażnym przesłaniem książki jest ukazanie potencjalnych możliwości i rzeczywistych osiągn ięć osób z poważną, widoczną niepełnosprawnością.owej wkładce zamieszczono ilustracje obrazujące przebieg pracy Autorki z wychowanka mi.