Opis produktu: Uczę historii w klasie 1. Poradnik dla nauczyciela. Klasa 1. Gimnazjum
Uczę historii w klasie 1. Poradnik dla nauczyciela. Klasa 1. Gimnazjum
Poradniki metodyczne do gimnazjum mają pomóc nauczycielowi w realizowaniu treści programowych w warunkach zreformowanego szkolnictwa . Autorzy prezentują w nich cele nauczania historii, związki z innymi dziedzinami nauki, omawiają znaczenie dziedzictwa kulturalnego w regionie, proponują odpowiednie metody i pomoce dydaktyczne oraz formy indywidualizacji nauczania historii w gimnazjum, wszystko w odniesieniu do podręcznika i zeszytu ćwiczeń. Ważnym elementem poradnika są scenariusze lekcji oraz komentarz metodyczny. Autorka omówiła następujące zagadnienia: * Nauczanie historii w gimnazjum - charakterystyka ogólna założeń edukacyjnych. * O czym jeszcze wa rto pamiętać, rozpoczynając naukę w gimnazjum? * Co powinniśmy wiedzieć o uczniu? * Co powinniśmy wiedzieć o treściach przedmiotu? * Plan dydaktyczno-wychowawczy nauczyciela historii w klasie I gimnazjum: - Starożytność i Średniowiecze. - Jak uczyć? Metody kształc enia. - Jak sprawdzać i oceniać? - Kilka propozycji rozwiązań metodycznych. - Z czego korzystać? - Aneks: Standardy wymagań egzamina cyjnych do gimnazjum z zakresu przedmiotów humanistycznych.