Twórcy i ofiary ery internetu
Kieran Levis wyjaśnia, w jaki sposób niewielkiej liczbie nowatorskich, dalekowzrocznych przedsiębiorców i firm udało się stworzyć i zdominować zupełnie nowe rynki, podczas gdy tak wielu innych poniosło klęskę. Pokazuje, jak Amazon i Google, zaczynając od zera, doszły do miliardowych przychodów, podczas gdy IBM, Kodak i AOL nagle stanęły w obliczu katastrofy; jak Nokia i Sky, wcześniej stojące na krawędzi bankructwa, zdobyły pozycję globalnych liderów; i opisuje niezwykłą historię wzlotu, upadku i ponownego wzlotu Apple. Levis wyjaśnia, dlaczego cyfrowa rewolucja wiąże się z takim nasileniem twórczej destrukcji; jak nieznani konkurenci, 'zakłócające' technologie i niezwykłe modele biznesowe rzuciły na kolana liderów rynków, którzy zdawali się nie do pokonania; jak niektórzy zwycięzcy tak mocno związali z sobą klientów, że zgarnęli niemal wszystkie nagrody; i jak błyskawiczny sukces rodził pychę, która często stawała się przyczyną upadku. Te dramatyczne historie, opowiedziane w sposób klarowny, dynamiczny i dowcipny, pokazują, jakie cechy tej garstki zwycięzców pozwoliły im utrzymać prowadzenie, podczas gdy ich brak poważnie zaszkodził wszystkim przegranym.