Turystyka motocyklowa w Polsce
Turystyka motocyklowa w Polsce jest stosunkowo młodym, lecz dynamicznie
rozwijającym się zjawiskiem społeczno-gospodarczym. Jeszcze dekadę temu
turyści motocyklowi stanowili niszę rynkową, która nie ulegała wpływom
otoczenia makroekonomicznego. Popyt na usługi i produkty potrzebne do
uprawiania turystyki motocyklowej był sztywny. Zbiegiem czasu, turystyka
motocyklowa zyskuje coraz więcej zwolenników. Liczba uczestników tego
sposobu spędzania czasu wolnego wyraźnie rośnie, a branża turystyki
motocyklowej w Polsce zyskuje na znaczeniu. Staje się tak głównie ze
względu na zauważalne zmiany dotyczące rosnącej liczby uprawiających ją
turystów oraz wzrost liczby motocykli na polskich drogach. Ten szybko
rosnący rynek nie doczekał się do tej pory opracowań naukowych,
określających jego ramy, zasięg, znaczenie oraz perspektywy rozwoju. Nie
był także przedmiotem badań nad zachowaniami konsumentów uprawiających
turystykę motocyklową. Głównie z tego powodu autor podjął się
niniejszego tematu, mając zamiar szczegółowego rozpoznania zjawiska,
jakim jest turystyka motocyklowa w Polsce.
Autor żywi nadzieję, że niniejsza pozycja spotka się z uznaniem wielu
środowisk związanych z turystyką oraz rynkiem motocykli. Szybki rozwój
turystyki motocyklowej w Polsce, wzbudza coraz większe zainteresowanie
kręgów naukowych. Dlatego niniejszą pozycję kieruje się do wykładowców i
studentów kierunków związanych z turystyką i hotelarstwem w Polsce. Po
ruszona problematyka powinna także wzbudzić zainteresowanie osób
zawodowo związanych z branżą turystyczną, jako źródło wiedzy o nowym,
nierozpoznanym dotychczas zjawisku w Polsce, jakim jest turystyka
motocyklowa. Autor liczy także na zainteresowanie poruszoną tematyką
wśród uczestników szeroko pojętej branży motocyklowej w Polsce.
Przedstawione zagadnienia, wzbogacone empirią, mogą być także przydatne
praktykom gospodarczym funkcjonującym w branży turystycznej i
motocyklowej.