Opis produktu: Teoretyczne perspektywy badań nad edukacją rodzajową
Teoretyczne perspektywy badań nad edukacją rodzajową
Prezentowana książka skupia autorów, których zadaniem było analizowanie teoretycznych perspektyw interpretowania wyników badań nad e dukacją rodzajową. Teorie pozwalają połączyć wyniki badań w sensowną i spójną całość, stanowiącą punkt wyjścia do wyjaśnienia badane go zjawiska. Nie jest to oczywiście wyjaśnienie uniwersalne, zamykające wszelkie wątpliwości, lecz funkcjonujące w określonym system ie pojęć. Takie teoretyczne systemy pojęć stanowią orientacje, poprzez które nadajemy sens zebranym informacjom. Można zatem powiedz ieć, że teorie stanowią merytoryczny klucz do naukowych konceptualizacji świata.
Autorzy prezentowanej publikacji sprawdzają, jakie teorie mogą stanowić skuteczne narzędzia wyjaśniania edukacyjnych praktyk i przek azów dotyczących płci, kobiecości i męskości, weryfikują czułość tych teorii na zjawiska zatomizowanych dyskursów płci w edukacji.