Techniki sprzedaży osobistej
Sprzedaż osobista jest instrumentem systemu komunikowania się
przedsiębiorstwa z rynkiem oraz wspierania sprzedaży, związanym z
bezpośrednimi kontaktami sprzedawcy z nabywcą.
Zakres sprzedaży osobistej w marketingu jest bardzo szeroki, dotyczy
bowiem wszystkich form bezpośrednich, interpersonalnych kontaktów na
wszystkich szczeblach dystrybucji. Zainteresowanie tą formą promocji
stale rośnie, o czym świadczą ciągle powiększające się działy handlowe
przedsiębiorstw. Firmy potrzebują bowiem pracowników, którzy pomogą im
zwiększać dochody. Z tego powodu zawód sprzedawcy (handlowca,
akwizytora, przedstawiciela czy reprezentanta handlowego) stał się
jednym z najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych współcześnie
zawodów i jak podają analitycy, tendencja ta będzie utrzymywać się w
przyszłości.
W większości książek dotyczących marketingu w dalszym ciągu trudno
znaleźć informacje dotyczące technik sprzedaży osobistej. Rynek
księgarski dysponuje jednak różnorodnością publikacji dotyczących
obsługi klienta i sprzedaży. Najczęściej jest to przetłumaczona na język
polski zagraniczna literatura typu poradnikowego. Intencją tej książki
jest połączenie dorobku różnych dziedzin, a tym samym szerokie
spojrzenie na wykorzystywanie w praktyce technik sprzedaży osobistej.
Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: studentów na
kierunkach marketingu, zarządzania, handlu, osób odpowiedzialnych za
zarządzanie sprzedażą osobistą w przedsiębiorstwach, różnego typu
sprzedawców oraz trenerów zajmujących się szkoleniami z zakresu technik
sprzedaży i obsługi klienta...
- author: Beata Zatwarnicka-Madura