Sztuka twórczego myślenia
W organizacjach stworzonych po to, aby służyć, pracownicy przychodzą do pracy dlatego, że chcą, a nie dlatego, że muszą.
Dan Sanders, prezes wielokrotnie nagradzanej firmy United Supermarkets, głosi odważną tezę: dominujący obecnie model zarządzania prz edsiębiorstwem opiera się na błędnych założeniach. Konieczna jest radykalna zmiana rozumienia celu pracy i budowanie kultury zarządz ania, w której centrum znajdują się ludzie. Liderzy muszą odkryć, że praca, którą traktuje się jak misję, przynosi pracownikom poczu cie spełnienia, co ma wpływ nie tylko na sukces finansowy firmy, ale również na przyszłość otaczającego ją świata. Autor wyjaśnia, ż e misję definiowaną jako ''najlepsza obsługa, znakomita wydajność i pozytywne oddziaływanie'' można realizować w wielu różnych organiz acjach. Nawiązując do dziewięćdziesięcioletniej historii swojej firmy, udziela cennych wskazówek, jak zapewnić klientom obsługę na n ajwyższym poziomie i stworzyć zespół oddanych i efektywnych pracowników.
Zachęca do tego, aby:
traktować klientów jak partnerów,
tworzyć model zarządzania skoncentrowany na ludziach,
skupiać się na mocnych, a nie słabych stronach,
powiązać wydajność ze skuteczną realizacją misji firmy,
zmniejszać rotację pracowników,
budować społeczności, w których dużą rolę odgrywają związki emocjonalne,
dążyć do zrównoważonego i stabilnego rozwoju, nie zapominając o tym, co miało wpływ na dotychczasowy sukces.