Opis produktu: Światy z pikseli
Światy z pikseli
Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi to zbiór
tekstów, które pomogą lepiej zrozumieć zjawisko gier komputerowych, a
także ilustrują ewolucję myślenia o grach. To pozycja, która ma ambicje
poszukiwania odpowiedzi na m.in. następujące pytania:
czy gry komputerowe bliższe są mediom, czy może tradycyjnym grom i
zabawom?
o gry komputerowe wnoszą do estetyki mediów i komunikacji z odbiorcami
kultury?
jak w świecie nowych technologii będzie wyglądać praca, jakie powstaną
modele produkcji?
Książka zawiera podstawowe propozycje metodologiczne i przegląd
kluczowych perspektyw obecnych w badaniach nad grami komputerowymi,
definicje gier komputerowych, prezentuje przykłady kulturoznawczej
interpretacji konkretnych gier, jak i samej sytuacji grania.
Pozycja skierowana przede wszystkim do:
zainteresowanych grami studentów kierunków takich, jak
kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ale też ekonomia i
informatyka;
pedagogów chcących bliżej poznać jedną z ulubionych form rozrywki
młodych ludzi;
graczy, którzy chcą rozszerzać wiedzę na temat swojego hobby.
Książka może też posłużyć jako podręcznik wykorzystywany na kursach
poświęconych badaniom mediów cyfrowych, zwłaszcza gier, jak i kursach
specjalistycznych, kształcących przyszłych twórców gier.