Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych
Publikacja stanowi rezultat wieloletnich przemyśleń i badań empirycznych nad mechanizmami stymulowania aktywności poznawczej w zakre sie strukturyzowania wiedzy dzieci w wieku przedszkolnym. Głównym celem książki jest przedstawienie strategii wspierania strukturyza cji wiedzy dziecka w różnorodnych sytuacjach edukacyjnych inicjowanych w przedszkolu. Proponowana strategia nawiązuje do koncepcji B . Muchackiej (2000). W ramach eksperymentu pedagogicznego została zweryfikowana autorska koncepcja strategii postępowania pedagogicz nego dorosłych jako organizatorów warunków sprzyjających przekształcaniu przez dzieci ich wewnętrznych struktur umysłowych, a w kons ekwencji kształtowaniu umiejętności organizowania przez nie wiedzy w ich umysłach. Książka stanowi rozwinięcie tej koncepcji i propo zycję jej adaptacji do zajęć w edukacji przedszkolnej. Strategia nawiązuje także do obszarów edukacyjnych określonych w projekcie Sp ectrum, opartym na teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera (1983, 2002).
- author: Bożena Muchacka, Iwona Czaja-Chudyba