Sprawiedliwość marek
W tej błyskotliwej, kontrowersyjnej i pełnej profesjonalnej pasji
książce Simon Anholt, czołowy światowy ekspert brandingu, udowadnia, że
kombinacja markowego eksportu i brandingu narodowego może otworzyć przed
krajami rozwijającymi się ścieżkę szybkiego rozwoju gospodarczego.
Określona przez jednego z krytyków jako 'uderzająco ludzki punkt
widzenia na kapitalizm' Sprawiedliwość marek wskazuje, w jaki sposób
metody tworzenia bogactwa krajów i firm pierwszego świata mogą być z
sukcesem przeniesione do krajów i miejsc, które potrzebują tego
najbardziej.
Bogata w studia przypadków międzynarodowych marek z drugiego i trzeciego
świata, pełna szczegółowych rad dla firm i rządów krajów rozwijających
się na temat budowania i utrzymania ich globalnych marek, Sprawiedliwość
marek nadała nowy wymiar światowej debacie pro-logo/no-logo.
Od pierwszego wydania w 2003 roku książka stała się obowiązkową lekturą
sfer biznesowych i rządowych wschodzących gospodarek, menedżerów sektora
pomocy międzynarodowej, poszukujących twórczych zastosowań dla swoich
umiejętności handlowców i organizatorów rynku, profesjonalistów branży
marketingowej, studentów oraz wszystkich zainteresowanych praktycznym
rozwiązaniem problemów dysproporcji w poziomie rozwoju różnych krajów.
Sprawiedliwość marek przekonująco wykazuje, że kraje takie jak Polska
mogą wykorzystać branding narodowy do dogonienia globalnej ekstraklasy
gospodarczej. Swój materiał dowodowy Autor buduje na przykładach ponad
200 marek z krajów rozwijających się, które odniosły globalny sukces -
nie ma wśród nich przypadków polskich. Dlatego wzbogaciliśmy książkę o
prezentację najcenniejszej polskiej marki, co przynajmniej w części
wypełnia tę lukę i osadza przesłanie książki w polskich