Opis produktu: Socjologia codzienności
Socjologia codzienności
Gwiazdy rocka i stadionowi zadymiarze, zakupy i choroby, przyjaźń i seks, komórki i fora internetowe, zaufanie taksówkarzy do klient ów i wyborców do polityków. Co łączy te tematy? Tradycyjny socjolog określiłby je jako ?dziwne?, ale sprawy te są przedmiotem ?trzeciej socjologii?: socjologii codzienności. Po ?pierwszej? (zajmującej się wielkimi systemami społecznymi) oraz ?drugiej? (analizującej anatomię działań społecznych i międzylud zkich więzi) przyszedł czas na ?trzecią?. Badacze dostrzegli, że tradycyjne problemy socjologii ? nierówności społeczne, władza, kul tura, świadomość zbiorowa czy globalizacja ? przejawiają się najwyraźniej na co dzień: w domu, szkole, supermarkecie, kościele, szpi talu i na stadionie piłkarskim. Dla socjologów życie codzienne to nowe okno, przez które można spojrzeć na stare problemy i zobaczyć coś więcej.