Runy
Wyprawa w dziką, groźną i magiczną krainę skandynawskich mitów, pełna zaskakujących zwrotów akcji i skrząca się olśniewającą wyob raźnią. Maddy Kowalówna zawsze była traktowana przez społeczność Malbry jak odmieniec. Urodziła się z rdzawym runicznym znakiem na ręce, a r uny to przecież symbol dawnych bogów, magiczne piętno. Wszyscy zaś wiedzą, że magia, opowieści, a nawet sny to rzecz nader niebezpie czna. Maddy lubi czarować, choć używa mocy tylko by przepędzić ze spiżarni bezczelne gobliny. O starych runach i czarach opowiada je j tajemniczy Jednooki, który czasem zjawia się w wiosce. Teraz jej przyjaciel znowu powrócił. Chce, by Maddy otworzyła tajemne wejśc ie w podziemia Góry Czerwonego Konia i zeszła do Świata Dolnego, by odzyskać magiczny przedmiot należący do dawnych bogów?