Opis produktu: Rozwój i funkcjonowanie osób niepełnosprawnych. Tom 3
Rozwój i funkcjonowanie osób niepełnosprawnych. Tom 3
Wprowadzenie
Część I
Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich.
Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech.
Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną ? z doświadczeń krajów zachodnich.
Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech.
Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji.
Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej.
Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej.
Część II
Polski system kształcenia specjalnego ? orientacje teoretyczno-badawcze.
Pedagogika specjalna czy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów).
Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne.
Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce.
Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce ? analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań.
Część III
Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce.
Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądryc h i odpowiedzialnych rodziców).
Rola prawa w systemie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych.
Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej.