Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego
Książka przeznaczona jest dla tych wszystkich, których interesują
komunikacyjne aspekty wychowania człowieka, a szczególnie dla
nauczycieli wszystkich typów szkół, wychowawców, rodziców i studentów.
Składa się z trzech części złożonych z siedmiu rozdziałów. W części
pierwszej Autorka prezentuje perspektywę teoretyczną, która stanowi
odniesienie dla problematyki badawczej (definicja rozmowy, jej cechy i
struktura, związek doświadczeń, wychowania i rozwoju jednostki, przegląd
klasyfikacji metod wychowawczych pod kątem umiejscowienia wśród nich
metody rozmowy). Część druga zawiera opis koncepcji badań empirycznych.
Przedstawiono tu również zastosowaną w badaniach metodę, techniki
badawcze oraz organizację i przebieg badań. W trzeciej części książki
zaprezentowano m. in. wykorzystanie rozmowy w trakcie lekcji oraz rozmów
indywidualnych nauczyciel-uczeń.