Opis produktu: Razem w szkole 1 Zeszyt część 5 - Brzózka Jolanta i inni
Razem w szkole 1 Zeszyt część 5 - Brzózka Jolanta i inni
Zeszyt 5. uzupełnia treści zawarte w podręczniku Razem w szkole. Część 5. Dzieci, korzystając z tego zeszytu, utrwalają wiadomości i doskonalą umiejętności zdobyte podczas zajęć, aby potrafiły coraz lepiej: ? rysować po śladzie i pisać wzory literopodobne, ? rozpoznawać i pisać litery: p P, z Z, r R, c C, w W, f F, ? różnicować litery drukowane podobne kształtem, ? układać i pisać sylaby, wyrazy i krótkie zdania, ? stosować nazwy miesięcy i rozumieć informacje zawarte w kalendarzu, ? odczytywać wyrazy z rozsypanych liter, ? układać wyrazy, ? rozróżniać i liczyć głoski w słowach i litery w wyrazach, ? dzielić wyrazy na głoski, ? czytać litery, sylaby, wyrazy, ? wskazywać różnice między samogłoską i spółgłoską, ? przepisywać starannie, ? dodawać i odejmować w zakresie 8, ? rozwiązywać zadania z treścią i łamigłówki, ? krótko wypowiadać się na dany temat i odpowiadać na pytania, ? liczyć elementy zbioru, ? porównywać liczebność zbiorów, ? rozpoznawać i pisać cyfrę 8, ? porównywać liczby i stosować znaki: ,=, ? odczytywać wskazania zegarów, ? rysować, kolorować obrazki, ? wypowiadać się na temat dzieła malarskiego, ? rozumieć role społeczne starszych członków rodziny, ? posługiwać się słownictwemzwiązanym z noworocznymi tradycjami, ? wskazywać cechy charakterystyczne dla zimy, ? rozpoznawać i nazywać mieszkańców lodowych krain, ? słuchać ze zrozumieniem czytanego tekstu. Zestawy ćwiczeń zostały dobrane tak, aby nauczyciel mógł korzystać z nich na bieżąco i doskonalić umiejętności dziecka stosując zasadę indywidualizacji. Ważna jest jakość wykonywanych ćwiczeń, nie wolno więc wymagać od dziecka mechanicznego wypełniania stron zeszytów.Nauczyciel powinien już na początku roku szkolnego zapoznać rodziców z zeszytami i omówić sposób korzystania z ćwiczeń. W zeszycie znajdują się dłuższe teksty do słuchania, mające na celu wyrabianie u dzieci nawyków czytelniczych oraz budowanie więzi między czytającym a słuchaczem. Są one skorelowane z treściami zawartymi w podręczniku. Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Na końcu każdego zeszytu rodzice i nauczyciele znajdą porady psychologa: o dojrzałości szkolnej dziecka, przygotowaniu miejsca do nauki, dbaniu o zdrowie dziecka, jak współpracować i kontaktować się ze szkołą, jak dbać o bezpieczeństwo dziecka, jak je motywować do nauki? i wiele innych pożytecznych porad.