Opis produktu: Razem w przedszkolu. Część 3. Karty pracy. Wychowanie przedszkolne
Razem w przedszkolu. Część 3. Karty pracy. Wychowanie przedszkolne
Cykl Razem w przedszkolu obejmuje książki dla Pierwszego Etapu
Edukacyjnego, stanowiącego przedpole dalszej, systematycznej edukacji
szkolnej. Treść książek wspiera szeroko pojęty proces rozwijania dziecka
w różnych sferach, łącznie z elementami dotyczącymi początkowej nauki
czytania, pisania i treści matematycznych.
Przygotowana propozycja odciąży nauczycielki przedszkola od żmudnego
przygotowywania indywidualnych pomocy dla dzieci i usprawni ich pracę
wychowawczo ? dydaktyczną.
Różnorodność propozycji edukacyjnych, zawarta w pakiecie Razem w
przedszkolu rozwija wszystkie procesy poznawcze i służy dobremu
przygotowaniu dzieci do realizacji zadań czekających na nie w szkole.
Pakiet składa się z pięciu woluminów zatytułowanych Karty pięciolatka i
Wyprawka pięciolatka. Karty są skorelowane z Wyprawką i stanowią
uzupełniającą się wzajemnie całość. Karty pracy. Cz.1. i Wyprawka. Cz.1.
obejmują dwa miesiące zajęć ? wrzesień i październik.
I kolejno części 2. ? listopad, grudzień, części 3. ? styczeń, luty,
części 4. ? marzec, kwiecień,
Części 5 ? maj, czerwiec.
Materiał ćwiczeniowy zawarty w Kartach pięciolatka. Cz. 3. realizuje
tematy: Mamy zimę. Wiwat Nowy Rok!, Urządzenia techniczne ułatwiają
nasze życie, Bawimy się na balu, Zimowe zabawy i sporty, Pojazdy lądowe,
wodne i powietrzne, Jest zima, ubieramy się ciepło, Moja ojczyzna i moja
stolica, Szanujemy środowisko w którym żyjemy i zapoznaje z literami
drukowanymi N, E, B, S, R, P, Z, W (oswojenie z obrazem litery), cyframi
i liczbami 8 i 9. Występują ćwiczenia rozwijające słuch językowy
dziecka, wyrazy do globalnego czytania, dzielenie wyrazów na sylaby,
opowiadanie treści obrazków sytuacyjnych, przeliczanie w zakresie 9,
ćwiczenia z wykorzystaniem nalepek wielokrotnego użytku, zadania służące
rozwijaniu gotowości do pisania, między innymi sprawności dłoni w
rysowaniu różnych linii oraz różnorodne zadania rozwijające dziecko w
sposób wszechstronny. Obok eksponowania liter i cyfr, pojawiają się
zadania zmierzające do zapamiętania ich nazwy i kształtu. Jest to
zapoznanie i oswojenie z obrazem litery, a nie wprowadzanie litery do
obowiązkowego opanowania. Działania te obejmują taki stopień trudności,
aby każde dziecko mogło je wykonać i tym samym osiągnęło sukces, będący
zachętą do dalszej pracy.