Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych
Polityczny public relations służy kształtowaniu wizerunku partii
politycznych i jej liderów. Stosowany umiejętnie pomaga osiągnąć sukces,
przegranych może wznieść na szczyty władzy, a faworytów pogrążyć.
Stosuje go każdy rodzaj władzy i opozycji, zarówno w rozwiniętych
demokracjach, jak i w skostniałych dyktaturach. Publikacja ma na celu
usystematyzowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej kształtowania wizerunku
w polityce. Zostały przedstawione okoliczności, które wpłynęły na
komercjalizację życia politycznego, jak i współczesne zagrożenia oraz
tendencje rozwoju rynku politycznego. Dokonano szerokiej analizy metod i
technik politycznego PR wykorzystywanych w walce o zdobycie i utrzymanie
władzy. Polityczny public relations ma pomagać funkcjonować bardziej
efektywnie zarówno partiom politycznym, jak i społeczeństwu, które
dzięki systematycznemu oddziaływaniu podejmuje określone (oczekiwane)
decyzje wyborcze.