Opis produktu: Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole
Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole
Jak - w stanie kryzysu czytelnictwa, atrofii wartości, upadku autorytetu
intelektualisty i wielu przeobrażeń społeczno-kulturowych obniżających
rangę lektury - uczyć czytania? Jak temu czytaniu przywrócić dwa
zanikające, a niezbędne elementy: przyjemność i odpowiedzialność
Książka, przeplatając dyskurs naukowy i dydaktyczny, stara się zarówno
poszerzyć kompetencje nauczyciela o przemyślenia przydatne w nauczaniu
literatury, wzbogacić jego ''warsztat badacza'', przybliżyć refleksje
teoretycznoliterackie możliwe do aplikacji w szkolnych spotkaniach z
lekturą, jak i zwrócić uwagę a te aspekty filozofii edukacji, które
dopominają się zmian w podejściu tak do ucznia, jak i do dzieła
literackiego.