Przestrzeń edukacyjna
Chcąc zmienić szkoły, system oświatowy, analizuje się wieloaspektowo te
czynniki, które są widoczne i których wpływ przyjęło się rozumieć.
Jednak właśnie dlatego, że wydają się one oczywiste, nie można ich
uznawać za naturalny stan rzeczy. Nie można nie doceniać upływającego
czasu, nowych wydarzeń i nowych potrzeb zbiorowych i jednostkowych.
Takie stanowisko przyjęli autorzy zbioru, wskazując, że przestrzeń
edukacyjna szkoły nasycana jest wciąż nowymi treściami. [?] Dobór
tekstów pokazuje różne obszary zmian wewnątrz szkoły i obszary zmian, w
których szkoła musi się odnaleźć. [?]
Przedstawione w tym zbiorze propozycje [?] sygnalizują zmiany, pokazują
ich kontekst i znaczenie w szerzej ujętym procesie edukacyjnym. Są warte
uwagi, w ich świetle bowiem widać kierunek zmian i można dostrzec
bariery w ich drogach realizacji.
Prof. dr hab. Krystyna Ferenz
fragment Słowa wstępnego
- author: Agnieszka Pawlak, Anita Famuła-Jurczak, Mirosław Kowalski