Przedsiębiorstwo wartość zarządzanie
Podręcznik obejmuje wiedzę dotyczącą zarządzania przedsiębiorstwem. W części pierwszej zaprezentowano przedsiębiorstwo w perspektywi e współczesnych wyzwań rozwojowych oraz tło i przyczyny zmian w teoretycznych podstawach dzisiejszych przedsiębiorstw. Szczególną uw agę zwrócono na kwestię szeroko rozumianej wartości (przesłanek jej tworzenia, obszarów występowania i ewolucji, wpływu na określeni e celów i sposobów ich osiągania), co pozwoliło na ukazanie złożoności kategorii wartości i konieczności jej tworzenia jako długookr esowego celu przedsiębiorstwa i warunku rozwoju. W części drugiej, bardziej praktycznej, autorzy przedstawiają proces zarządzania ws półczesnym przedsiębiorstwem z punktu widzenia kształtowania wartości. Wiele miejsca w tej części poświęcono na prezentację wybranyc h koncepcji, sposobów i narzędzi zarządzania, wzmocnioną konkretnymi przykładami i odniesieniami zaczerpniętymi z naszej rzeczywisto ści gospodarczej.