Opis produktu: Prowadzeni słowami Retoryka motywacji w komunikacji publicznej - Wasilewski Jacek, Skibiński Adam
Prowadzeni słowami Retoryka motywacji w komunikacji publicznej - Wasilewski Jacek, Skibiński Adam
W publikacji Autorzy przyjrzeli się kilku wielkim mowom z najnowszej historii, które wywarły olbrzymi wpływ na ludzi i ich życie. Wybrane przez Autorów teksty i mowy łączy mniej lub bardziej ukryty motyw wolności. Lista teksów przedstawiona w publikacji, poczynając od najstarszego, to: 1. Manifest Partii Komunistycznej - tekst napisany przez Karola Marksa i Fryderyka Engelsa po niemiecku na przełomie grudnia 1847 roku i stycznia 1848 roku; 2. Mowa Josefa Goebbelsa, wygłoszona 18 lutego 1943 roku w berlińskim Pałacu Sportu, gdzie Goebbels musiał pomóc opinii publicznej w III Rzeszy poradzić sobie ze świadomością klęski pod Stalingradem i wycofaniu się niezwyciężonych dotąd niemieckich oddziałów; 3. Reklama Marlboro Man autorstwa firmy reklamowej Leo Burnett; 4. Mowa Martina Luthera Kinga, czarnoskórego pastora z Alabamy, wygłoszona do ćwierci miliona manifestantów zgromadzonych pod pomnikiem Lincolna 28 sierpnia 1963 roku w trakcie tzw. Marszu na Waszyngton; 5. Przemówienie - dialog perswazyjny wielebnego Jima Jonesa, znany również jako 'Taśma śmierci', w archiwach FBI posiada nr Q042; 6. Homilia papieża Jana Pawła II na Placu Zwycięstwa podczas jego pierwszej pielgrzymki do Polski, 2 czerwca 1979 roku. Teksty te można podzielić na dobre, wzywające człowieka ku pozytywnej zmianie społecznej - poprzez zmianę samych ludzi, jak Martina Luthera Kinga czy Jana Pawła II; mowy zachęcające innych do negatywnej zmiany, polegającej na niszczeniu porządku społecznego, na zmianie i dostosowywaniu świata przez eliminację innych, jak Manifest Komunistyczny czy mowa w Pałacu Sportu oraz przez ucieczkę ze świata, przez eliminację siebie: wyrażoną wprost, jak w przemówieniu Jonesa, czy nie wprost, jak w Marlboro Man, gdzie jednak mimowolnie częścią tego przekazu jest ostrzeżenie o śmierci, współistniejące z mitem męskości.